מיסוי ספורטאים ישראלים בחו"ל

מיסוי ספורטאים ישראלים בחו"ל: עידן הגלובליזציה

תקופת פעילותם של הספורטאים והרווחים הגבוהים שלהם, היא תקופה קצרה יחסית וכדאי לתכנן, זאת כך שיוכלו לכלכל את צעדיהם לעתיד, ולהשאיר השקעות מתאימות, לכן יש להשקיע בתכנון מקיף.

מס על הכנסה

כלל הכללים הוא שהכנסה מהשכר המרבי שנרוויח בחו"ל מיוחסת למס במדינה בה נרוויח, אם כי ישנן יוצאות מן הכלל על פי הסכמי האמנה מניעה של מס כפול בין מדינות.

על ספורטאים ישראלים שפועלים בחו"ל לדעת שהם מחוייבים לדווח על כל הכנסתם בישראל, בין אם הם הרווחו אותה בישראל או בחו"ל. מס הכנסה בישראל עשוי לגבות במידה והמס שנשלם בחו"ל היה נמוך משיעור המס הישראלי.

כל זמן שהם נחשבים תושבי ישראל המס ששולם בחו"ל חושב כאילו שולם בישראל – ללא החזר על עודף.

זאת בנוסף לדיווח שהם מגישים בארץ בה הם פועלים.

מיסוי של מלגות ופרסים

הרבה ספורטאים מרוויחים חלק מהכנסתם מזכייה בתחרויות ומקבלת פרסים. יש לבדוק את חוקי המיסוי של המדינה שבה הפרסים הוענקו, כי יתכן שגם פרסים אלו יחייבו מס.

מלגות

  • מלגות שמקבלים ספורטאים לעיתים מגיעות במטרה להקל על ההוצאות שנוצרות במהלך הפעילות הספורטיבית שלהם. בהנחה שהמלגה אינה עוברת את סך ההוצאות שנוצרו באמת על ידי הפעילות הספורטיבית, ניתן להניח שהיא לא תתחייב במס. אם אין כזו התאמה, אז יתכן והיא תחייב מס. זה תלוי בחוקי המיסוי של המדינה הרלוונטית.

פרסים

  • פרסים מתחרויות ספורט מחייבים מס ברוב המקרים, ובדרך כלל מסומנת כהכנסה רגילה. בישראל, לדוגמה, הכנסה מזכייה בפרס בתחרות ספורט מחוייבת מס. החריג הוא אם הפרס ניתן לא במטרה להעשיר את הזוכה אלא להכיר בתרומה שלו לספורט, במקרה כזה יתכן שהפרס לא יחייב מס. שוב, זה תלוי בחוקי המס של המדינה הרלוונטית.

יש לציין כי בחלק מהמקרים, המדינה שבה הוענקה המלגה או הפרס תנכה מס מקומי מהסכום עוד לפני שהספורטאי יקבל אותו. לדוגמה, בארצות הברית, המלגות והפרסים כפופים למס בשיעור של עד 30% בהתאם לסוג ההכנסה.

תכנוני מיסוי מתקדמים

לעיתים, ספורטאים יכולים להשתמש בתכנוני מיסוי מתקדמים כדי למזער משאבים. זה יכול לכלול פעילות דרך חברות בע"מ חשבונות בחו"ל, ומערכות מיסוי בינלאומיות מורכבות. ייעוץ משפטי מקצועי נדרש כדי להבין את האפשרויות והחובות בהקשר זה.

כלל האצבע הוא שספורטאים ישראלים שפועלים בחו"ל נדרשים לשמור על שקיפות מלאה לגבי הכנסתם והנכסים שלהם, ולהבין את חובות המיסוי שלהם במדינה שבה הם פועלים וגם בישראל. תמיד מומלץ להבין בחוקי המס של המדינה בה אתה עובד ולקבל ייעוץ משפטי מתאים.

בעזרת ייעוץ מקצועי, ספורטאים יכולים להפחית את העומס המיסי שלהם, לשפר את אסטרטגיית המיסים שלהם ולהבטיח שהם מקיימים את כל הדרישות המשפטיות הנדרשות. יש לזכור שמצב המיסוי של כל אחד יחודי ולכן מומלץ לברר את המצב עם מומחה מוסמך.

אנו מתמחים בתחום המיסוי של ספורטאים ונותנים מענה לכל הדרישות המקצועיות שלך. בעזרת מומחיותנו, אנו מסייעים לספורטאים למקסם את התוחלת מהכנסתם, להפחית את עלות המיסים ולהבטיח שכל דרישה משפטית מתקיימת.

אנו מציעים מגוון שירותים, כולל ייעוץ בנושאי מיסוי, תכנון מיסוי אופטימלי, תמיכה בהגשת דוחות מס ועוד. אם אתם מחפשים פתרונות מיסוי מקצועיים לספורטאים.

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר

אחד מהעובדים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל השאלות שלך

צור קשר

משרד תל אביב

Print Friendly, PDF & Email