טופס 6 K דו"ח של מנפיק פרטי זר של ה SEC

טופס ה- SEC 6-K הוא טופס שמנפיקי ניירות ערך פרטיים זרים מחויבים להגיש, בהתאם לכללים המפורטים בחוק ניירות ערך משנת 1934. הטופס 6-K או "דו"ח של מנפיק פרטי זר" מנוהל בהתאם לכללי ה SEC

כאשר מנפיק שאינו אמריקאי מגיש דוח כספי שנתי, חצי שנתי או רבעוני לרגולטורים במדינת מולדתו, עליו להגיש הצהרת כיסוי על ההגשות הזרות לנציבות ניירות ערך האמריקאית – .SEC

הצהרת הכיסוי ידועה בשם טופס 6-K אשר מקל על הנטל של דיווח כפול עבור מנפיקים מסוימים שאינם אמריקאים שחייבים להגיש תחת כללים אלה.

מכיוון שכל מידע שחברה זרה מנפיקה לרגולטורי ניירות הערך המקומיים, המשקיעים או הבורסה, צריך להיות בנוסף מוגש גם בטופס 6-K, טופס ה – 6-K מהווה נתיב למידע מהותי המתעורר בין דוחות כספיים שנתיים לרבעוניים, אשר מוגשים גם ל- SEC.     

מידע נחשב מהותי למנפיק פרטי זר אם הוא כרוך ב:

  • שינוי בעסקים.
  • שינוי בניהול או בקרה.
  • שינויים מהותיים במספר החוב של ניירות הערך.
  • שינוי רואי חשבון.
  • שינוי ניירות ערך.
  • פשיטת רגל או כינוס נכסים.
  • הליכים משפטיים מהותיים וכו '.

לדוגמא, לתקופה שהסתיימה ב – 26 בינואר 2018, חברת גלאקסו סמית' קליין סיפקה דוח 6-K. הדוח סיפק מידע מהותי שהוועדה לתרופות לשימוש אנושי (CHMP) הוציאה חוות דעת חיובית שהמליצה על אישור שיווק על אחד החיסונים של החברה.

באמצעות טופס ה- SEC 6-K, מנפיק פרטי זר מספק תקשורת ומידע מהותי המפורסם לציבור במדינת מולדתו, מוגש ומפורסם לציבור בבורסה במדינה בה נסחרים ניירות הערך שלה, או מופצים לבעלי נייר ערך. טופס זה מקדם למעשה שיתוף מידע חוצה גבולות בכך שהוא מאפשר למשקיעים אמריקאיים בניירות ערך זרים לקבל את אותה גישה למידע שמשקיעים בשוק הביתי של החברה הזרה מקבלים. המידע בטופס מבטיח כי המשקיעים יהיו מודעים למידע שהמנפיקים מפיצים מחוץ לארצות הברית. שקיפות מידע זו היא אחד המרכיבים החשובים ביותר לשוק מסודר והוגן.

דיווחים שנערכו עם ה- SEC בטופס K6 נחשבים ל"מסופקים" ולא "מוגשים" לצורך אחריות על פי סעיף 18 לחוק החליפין, היוצר זכות פעולה פרטית נגד אנשים בגין הצהרות כוזבות של עובדות מהותיות במסמכים "שהוגשו" על פי חוק החליפין.                                                                                                                                             טופסי SEC 6-K כוללים לעתים קרובות עותקים כפולים של הדוחות הכספיים האחרונים של המנפיק הפרטי הזר, כגון דוחות רווח והפסד, מאזן ודוחות תזרים מזומנים. מלבד דוחות שנתיים, ה- K6 הוא הטופס היחיד הנדרש ממנפיקים זרים וחייבים להגישו באנגלית. אם המסמך המקורי שיוגש הוא בשפה זרה, יש לספק תרגום לאנגלית מלא או סיכום המסמך. מנפיקים זרים מגישים טופס K6 ל- SEC באופן אלקטרוני באמצעות מערכת EDGAR של SEC . דיווח שמציג "A/ K6 " הוא טופס מתוקן K 6, שהוגש כאשר מידע מהותי משתנה.    

משרדנו – הממוקם בלב תל אביבישראל, נותן שירותי ביקורת לחברות המעוניינות להיסחר ב  OTC –  תוך הקפדה על תקני ביקורת שהציב ה –PCAOB.     

עוד מידע בתחום 

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר

אחד מהעובדים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל השאלות שלך

צור קשר

משרד תל אביב

Print Friendly, PDF & Email