תמצית תקן ביקורת האמריקאי מספר 2101 – תכנון הביקורת (PCAOB)

תמצית תקן ביקורת האמריקאי מספר 2101 - תקן זה קובע דרישות לגבי תכנון הביקורת. מטרת המבקר היא לתכנן את הביקורת כך שהביקורת תתקיים ביעילות. השותף האחראי על תיק הלקוח אחראי למעורבות ולביצוע תכנון הביקורת.

בהתאם לכך השותף אחראי לתכנון הביקורת עשוי לבקש עזרה מאחד מחברי צוות המתאים המעורב במילוי אחריות זו. חברי צוות ההתקשרות עם הלקוח המסייעים לשותף בתכנון הביקורת אמורים גם לעמוד בדרישות הרלוונטיות בתקן זה.

על המבקר לתכנן את הביקורת כראוי. תקן זה מתאר את אחריות המבקר בגין תכנון נכון של הביקורת.

תכנון הביקורת כולל קביעת אסטרטגיית הביקורת הכוללת ופיתוח תוכנית ביקורת, הכוללת בפרט נהלי הערכת סיכונים מתוכננים ותגובות מתוכננות לסיכונים לטעויות מהותיות.

תכנון אינו שלב נפרד מביקורת, אלא תהליך מתמשך שעשוי להתחיל זמן קצר לאחר (או בקשר עם) השלמת הביקורת הקודמת ונמשך עד לסיום הביקורת הנוכחית. על המבקר לבצע את הפעולות הבאות בתחילת הביקורת:

א. ביצוע נהלים לגבי המשך יחסי הלקוח והביקורת הספציפית.
ב. קביעת ציות לדרישות האי תלות והאתיקה.
ג. ביסוס הבנה של תנאי ההתקשרות עם ועדת הביקורת בהתאם לתקן ביקורת 1301 של ה – PCAOB – תקשורת עם ועדות ביקורת.

אופי והיקף פעולות התכנון הנחוצות תלויים בגודל ובמורכבות של החברה, ניסיונו הקודם של המבקר בחברה ושינויים בנסיבות המתרחשות במהלך הביקורת. בעת פיתוח אסטרטגיית הביקורת ותוכנית הביקורת, על המבקר להעריך האם הנושאים הבאים בין היתר, חשובים לדוחות הכספיים של החברה ולבקרה פנימית על דיווח כספי, ואם כן, כיצד הם ישפיעו על נהלי המבקר: הכרת הבקרה הפנימית של החברה על דיווח כספי שהתקבלה במהלך התקשרויות אחרות שבוצעו על ידי המבקר; עניינים המשפיעים על הענף בו החברה פועלת, כמו נהלי דיווח כספי, תנאים כלכליים, חוקים ותקנות, ושינויים טכנולוגיים; עניינים הנוגעים לעסקי החברה, לרבות ארגון, מאפייני הפעולה שלה, וכן מבנה ההון; היקף השינויים האחרונים, אם בכלל, בחברה, בפעילותה או בבקרה הפנימית על דיווח כספי; קביעה מקדמית של המבקר לגבי מהותיות, סיכון ובביקורות משולבות עם גורמים אחרים המתייחסים לקביעת חולשות מהותיות; ליקויי בקרה שהועברו בעבר לוועדת הביקורת או להנהלתה; עניינים משפטיים או רגולטוריים שהחברה מודעת להם; סוג והיקף הראיות הזמינות הקשורות ליעילות הבקרה הפנימית של החברה על דיווח כספי; קביעה מקדמית לגבי יעילות הבקרה הפנימית על דיווח כספי; מידע פומבי על החברה הרלוונטי להערכת הסבירות להטעיה מהותית של הדוחות הכספיים; ידע על סיכונים הקשורים לחברה; המורכבות היחסית בפעילות החברה; פונקציות חשבונאיות מרכזיות יותר; מעורבות נרחבת של ההנהלה הבכירה בתחום הפעילויות היומיומיות של העסק.

על המבקר לקבוע אסטרטגיית ביקורת כוללת הקובעת את ההיקף, העיתוי והכיוון של הביקורת ועליו להנחות את הפיתוח של תוכנית ביקורת.

בביסוס אסטרטגיית הביקורת הכוללת, על המבקר לקחת בחשבון:

א. יעדי הדיווח של ההתקשרות ואופי התקשורת הנדרשים על ידי תקני ה – PCAOB.
ב. הגורמים המשמעותיים בהכוונת הפעילות של צוות ההתקשרות.
ג. תוצאות פעילויות ההתקשרות המקדימות והערכת המבקר את חשיבות העניינים.
ד. האופי, העיתוי והיקף המשאבים הנחוצים לביצוע ההתקשרות.

על המבקר לפתח ולתעד תוכנית ביקורת הכוללת תיאור של:

א. האופי המתוכנן, העיתוי והיקף נהלי הערכת הסיכון.
ב. האופי המתוכנן, העיתוי וההיקף של בדיקות בקרות ובדיקות מבססות.
ג. נוהלי ביקורת מתוכננים אחרים הנדרשים לביצוע כך שההתקשרות תואמת את תקני ה – PCAOB.

בביקורת על הדוחות הכספיים של חברה עם פעילות במקומות מרובים, על המבקר לקבוע עד כמה יש לבצע הליכי ביקורת בבחירתו מיקומים או יחידות עסקיות כדי להשיג ראיות מתאימות מספיק כדי לקבל ביטחון סביר לגבי האם הדוחות הכספיים המאוחדים נקיים מהצגה מוטעית מהותית.

על המבקר לשנות את אסטרטגיית הביקורת הכוללת ואת תוכנית הביקורת בהתאם לצורך, במקרה שהנסיבות משתנות באופן משמעותי במהלך הביקורת, כולל שינויים עקב הערכה מתוקנת של הסיכונים להטעייה מהותית או גילוי של סיכון לא מזוהה בעבר של הטעייה מהותית.

תמצית תקן ביקורת האמריקאי מספר 2101

לעוד עדכונים בתחום

Save translationWeinstein International C.P.A – מספק שירותי ראיית חשבון מקצועיים לחברות. אנחנו מציעים ייעוץ ותמיכה בדיווחים עסקיים בתחום. יש לנו את הידע והדרישות לתקן ביקורת האמריקאי. צרו קשר עימנו, ואחד מרואי החשבון שלנו ייצור איתכם קשר בהקדם.

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר

אחד מהעובדים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל השאלות שלך

צור קשר

משרד תל אביב

Print Friendly, PDF & Email